George Raft odrzucił rolę Sama Spade'a.
Rolę Brigidy O'Shaughnessy zaproponowano począkowo Geraldine Fitzgerald. Innymi kandydatkami rozpatrywanymi do tej roli były: Olivia de Havilland, Rita Hayworth i Ingrid Bergman.
Straż pożarna w San Francisco nosi uniformy jednostek z Los Angeles.
Kiedy Effie rozmawia przez telefon z Ivą, mówi do niej: "Nie, jeszcze nie". Jednak jej usta są zamknięte.
Kiedy dwóch innych detektywów przepytuje Sama w jego domu, Sam w widoczny sposób co ujęcie przebywa w innych miejscach tej sceny.
Tuż po tym, jak kapitan statku dostarcza sokoła do biura Sama i omdlewa na kanapę, a sekretarka Sama mówi "On jest...?", widzimy ujęcie, w którym cień czyjejś głowy przesuwa się po kanapie.
Kiedy policja odwiedza apartament Spade po morderstwie Archera, widzimy pełny wieszak na krawaty, tuż za lampką nocną. Natomiast we wcześniejszej scenie filmu, kiedy Sam odebrał telefon w sprawie morderstwa, można było zauważyć, że wieszaka tam nie ma.
W scenie po tym jak przeszukano kieszenie, Sam trzyma w dłoni trzy paszporty Joela, ale już w następnej kładzie na stole aż cztery paszporty.
W pierwszej ze scen filmu, kiedy Spade mówi do Brigid O'Shaughnessy, widzimy między Milesem a biurkiem Spade stojący segregator na akta. A po tym ujęciu, zauważyć można książki znajdujące się na tym segregatorze, które poruszyły się, chociaż nikt nie przechodził w pobliżu.
Kiedy po przesłuchaniu na policji Joel Cairo wraca do hotelu, pyta się o klucz do pokoju 603, chociaż wcześniej powiedział Samowi, że mieszka w pokoju 635.
Kiedy Kasper Gutman niespodziewanie zaczyna ciąć sokoła maltańskiego swoim nożem, widać w jednym ze zbliżeń na niego, że on tylko stoi w miejscu nie robiąc zupełnie nic.
W apartamencie Sama (Humphrey Bogart), gdy Brigid O'Shaughnessy (Mary Astor) mówi do Joela Cairo (Peter Lorre): "Nie mam sokoła, najwyżej będę go miała w następnym tygodniu", widać lampę na stole po prawej stronie ekranu, która zmienia pozycję oświetlenia. Za pierwszym razem jest skierowana na dół, a za następnym na trójkę aktorów występujących w tej scenie.
W końcowej scenie filmu, kiedy Kasper Gutman (Sydney Greenstreet) jest już gotowy do wyjścia i przechodzi w pobliżu Brigid O'Shaughnessy (Mary Astor), to na jej głowie pojawia się cień, którego nie powinno być widać przed kamerą.
Po scenie, w której sokół maltański powrócił na stół, widzimy, że Kasper Gutman (Sydney Greenstreet) znowu trzyma nóż.
Gdy Kasper, stojąc na przeciw sokoła, żąda od Sama zwrotu 10.000 dolarów, wystarczy spojrzeć dokładnie na sokoła, aby zauważyć, że nie ma na nim śladów po nożu.
W scenie poszukiwań ciała chusteczka do nosa Sama jest cała zmarszczona, ale nie przed i nie po tej scenie.
Kiedy kapitan Jacobi w biurze Sama potykając się ląduje na tapczanie, cienie osób, które nie występują w tej scenie, są widoczne w ujęciu.
Kiedy Spade i Wilmer idą do apartamentu Gutmana, widać cień mikrofonu, który pada na marynarkę Wilmera.
Gdy Spade powrócił do apartamentu Brigid O'Shaughnessy mówiąc, że spotkał się z Joelem Cairo - w chwili gdy mówił: "On oferował mi 5,000 dolarów za czarnego ptaka" - na kominku widać cień mikrofonu.
Kiedy Spade i Kasper Gutman rozmawiają twarzą w twarz, o tym kto zabił Thursby'ego i kapitana Jacobi, lampka pomiędzy nimi zmienia swoją pozycję, około 45 stopni między ujęciami.
Kiedy Spade mówi do Joela Cairo, "When you're slapped you'll take it and like it", tuż przed tym gdy go uderzył, wpierw nie ma ma krwi na policzku Joela, a po chwili pojawia się nie wiadomo skąd.
Kiedy w jednej z pierwszych scen filmu Miles Archer wchodzi i kładzie swój kapelusz na biurko. Widzimy wtedy, jak kapelusz leży na przycisku na listy, później jest już w innym miejscu, chociaż nikt go nie dotykał.
Kiedy Joel Cairo jest nieprzytomny, Spade przeszukuje go i wyciąga z jego kieszeni, jako pierwszy przedmiot portfel, ale zamiast portfela kładzie na stół zegarek.
Kiedy Sam Spade rozmawia z Brigid O'Shaughnessy, a Miles Archer wchodzi i siada, po prawej stronie biurka pojawia się nam nie wiadomo skąd wieszak, a na nim kapelusz.
Kapitan Jacobi przynosi posążek Maltańskiego Sokoła do biura Spade i upuszcza go na jego stopy. Sokół jest dokładnie zapakowany i przewiązany jednym sznurem wzdłuż, ale gdy kapitan Jacobi pada na kanapę, a Spade podnosi pakunek, jest on obwiązany dodatkowo jeszcze jednym sznurkiem.
Kiedy Kasper Gutman i Spade rozmawiają o Maltańskim Sokole, widzimy jak Spade wypija drinka do końca, ale ujęcie dalej chociaż nikt z nich nie sięgał po butelkę, w szklance widać znowu jakiś płyn. Ujęcie następne pokazuje nam szklankę znowu pustą.
Poduszka w hotelowym pokoju porusza się pomiędzy ujęciami, kiedy to Gutman częstuje swojego gościa Spade'a drinkiem.
W jednej z ostatnich scen filmu, kiedy Kasper Gutman siedzi na fotelu, na biurku widać jego melonik. I chociaż nikt nie przechodził w pobliżu, w następnym ujęciu widać ubrania poukładane na biurku.
Kiedy Spade rozmawia przez telefon z adwokatem, Effie przynosi mu wizytówkę Joela Cairo. Na biurku, po prawej stronie telefonu znajdują się dokumenty, ale widać je tylko w niektórych ujęciach, chociaż nikt ich nie dotyka.
Podczas śledztwa w sprawie zabicia Miles Archera, Spade stał na wzniesieniu przy płocie, patrząc na ciało leżące na dole. Kiedy strzelano do Milesa, on chwycił się słupka, a w pobliżu, ani po lewej ani po prawej stronie, nie było widać balustrady. Lecz gdy Spade stanął w tym miejscu balustrada jest po lewej stronie.
Kiedy Spade wchodził do biura, Effie powiedziała mu o tym, że Kasper Gutman dzwonił oraz że pani Brigid O'Shaughnessy czeka na niego. Wtedy po lewej stronie, widać tylko dystrybutor wody pitnej i nic więcej. W następnej scenie przy Effie jest nie tylko dystrybutor wody, ale także wieszak z płaszczami.
Kiedy Spade rozmawia z Brigid O'Shaughnessy w swoim biurze po raz pierwszy, widać że niektóre rzeczy zostały przesunięte, chociaż nikt nie dotykał, ani nawet nie przechodził w ich pobliżu.
Kiedy Spade wraca do swojego biura, a w nim Iva Archer czeka na niego, lampka na biurku Effie pomiędzy ujęciami zmienia położenie.
Spade z uprzejmością gospodarza proponuje detektywom Dundy i Polhaus, aby się napili. Gdy za pierwszym razem zapytał się ich, czy mają ochotę na drinka, miał na stoliku nocnym tylko jedną szklankę i butelkę. Ale kiedy się zgodzili, przy butelce stały już trzy szklanki.
Kiedy Joel Cairo mówi do Spade o możliwości odzyskania Sokoła maltańskiego, bawi się swoją parasolką, wypowiadając takie zdanie: "Jestem gotów zapłacić jej znalazcy, w imieniu prawowitego właściciela 5,000 dolarów". Widzimy wtedy dokładnie rączkę tej parasolki, która zmienia ułożenie między ujęciami.
Kiedy Spade oddaje pistolety Wilmerowi Cook w hotelowym apartamencie Kaspera Gutmana, a następnie przechodzą w stronę kanapy, na płaszczu Cooka pojawia się cień z poza planu.
Film kręcono w San Francisco oraz w studio Warner Brothers w Burbank (Kalifornia, USA).
Okres zdjęciowy trwał od 9 czerwca do 18 lipca 1941 roku.
Dwa sokoły maltańskie były używane w filmie, gdyż Humphrey Bogart upuścił oryginalnego podczas kręcenia. Znajduje się on na wystawie w muzeum filmowym Warner Brothers - upierzenie ogona jest widocznie uszczerbione.